Offerte

Kan een vloerder, aannemer of bouwpromotor bij jullie terecht?

Zeker. Neem contact met ons op via de contactpagina!

Hoe bereken ik de hoeveelheid van mijn ruimte?

Voor nieuwbouw krijgt u van uw architect een meetstaat waar de hoeveelheid vloeren, plinten, wandtegels en boorden op vermeld staan. Hou steeds rekening met de gangbare reserve om snijverlies op te vangen en om nog enkele tegels op reserve te hebben om mogelijke problemen achteraf te kunnen opvangen (bv. waterlek). Beschikt u niet over een meetstaat, dan bereken we graag uw hoeveelheid aan de hand van een origineel plan. We komen graag langs om de maten op te meten tesamen met jullie.

Kan ik stalen krijgen van de producten die mij interesseren?

Op het moment van offerte kan er ten allen tijden een staal worden meegenomen. Dit wordt dan gedurende 14 dagen beschikbaar gesteld. Na deze termijn dient de klant het staal of terug te brengen of terug te sturen. Indien hieraan wordt verzaakt, zal dit staal worden aangerekend. Het spreekt voor zich dat de klant, welke overgaat tot bestelling, gerust een staal kan vragen van de bestelde goederen.

Heeft “MarMarra ® cvba” meerdere vestigingen?

Via onze samenwerkingsakkoorden met de top van de tegel- en vloerbekledingspecialisten in België, kunnen we onze kwaliteitsvolle dienstverlening aanbieden vanuit 7 verschillenden vestigingen en dit aan groothandelsprijzen. Wat betreft de vestigingen, deze zijn geografisch verspreid over geheel België.

Mag ik “MarMarra ® cvba” vertrouwen?

Absoluut. We staan voor “Passie voor kwaliteit” en werken daarom samen met de top van de tegel- en vloerbekledingspecialisten in België. We koppelen immers kwaliteit aan traditie, en vakmanschap aan service. De klant is voor ons de sleutel tot ons succes en dat beseffen we in alle geledingen van ons bedrijf. Via interieurarchitecten en toonzaaladviseurs, gaan we u een volledig en op uw maat afgestemd advies aanbieden zonder het budget uit het oog te verliezen. We werken enkel met topmerken.

Mijn woning is ouder dan 5 jaar. Geniet ik van 6% BTW?

Dat kan. In België kan u genieten van het verlaagde BTW-tarief van 6% indien uw woning ouder is dan 5 jaar en dat u de tegels laat plaatsen door een geregistreerd aannemer. In dit geval koopt u de tegel op naam van een geregistreerd aannemer tegen 21% BTW welke u zal doorfacturen, samen met de plaatsing, aan 6% BTW.
Conform de BTW regelgeving kunnen doe het zelvers geen gebruik maken van het verlaagde BTW-tarief.

Als BTW-plichtige buitenlander bij ons kopen.

Als BTW-plichtige buitenlander kan u bij ons aankopen zonder BTW in België verschuldigd te zijn door gebruik te maken van de regeling Intra Communautaire Verwerving. Een verklaring dient ingevuld en getekend te worden bij afhaling van de goederen of een CMR vrachtbrief dient als bewijs van vervoer tot buiten België. Raadpleeg onze medewerkers voor meer info.

21% BTW voor particulieren voor leveringen in België en buitenland.

Particulieren die bij ons aankopen zijn verplicht de Belgische BTW te betalen. Het normaal BTW tarief voor onze producten bedraagt 21%.

Zijn de prijzen BTW inbegrepen?

Het te hanteren BTW-tarief is afhankelijk van de uit te voeren werken en de ouderdom van het gebouw (zie hiervoor onder ‘TIPS’ en bij dan bij de vraag ‘Steeds 21% BTW’). In de toonzalen vermelden we steeds de prijzen exclusief en inclusief BTW.

Ik ga zelf plaatsen. Geniet ik van een korting?

Als doe het zelver krijgt u bij ons een extra voordelige prijs door de korting die we toestaan voor doe het zelvers. In functie van het gekozen product en de benodige hoeveelheid staan we u interessante kortingen toe voor projecten of grote hoeveelheden.

Bestelling

Waarom zijn juiste hoeveelheden belangrijk?

Het is belangrijk dat u bij bestelling de juiste hoeveelheden berekent en er het nodige snijdverlies en reserve bijtelt. Bij een bijbestelling zou het mogelijk kunnen zijn dat de partij die u gekregen heeft niet meer leverbaar is en/of dat de bijbestelling van een andere tonaliteit (=kleurbaksel) en kaliber (=formaat) is. Om dit te voorkomen bestelt u het best iets meer. Opmerking hierbij voor de doe het zelver: indien u als doe het zelver geniet van een grotere hoeveelheidkorting, kan deze niet toegestaan worden voor bijbestellingen.

Met hoeveel snijverlies en reserve dienen we rekening te houden?

Hou bij bestelling rekening met de volgende gemiddelde snijdverliezen:
Formaat 30/30: 5%
Formaat 45/45: 7,5%
Formaat 60/60: 10%
Groter dan 60/60: 12% of meer
Legpatroon van verschillende formaten: 10% extra
Diagonaal: 5% extra

1e keuze of anders?

Indien het geen eerste keus is dan wordt dit altijd gemeld op papier, dus op de bestelbon of op de factuur.\r\nU kan de sortering controleren op de geleverde verpakking. ‘Scelta’/’Choice’/’Calidad’ wijst op keuze. Als indicatie of mededeling dient er bij deze keuze ‘1’, ‘I’ of ‘A’ vermeld te staan.

Betaal ik een voorschot (aanbetaling)?

Courant vragen we een voorschot of aanbetaling gelijk aan +/- 30% van uw bestelling. Voor de vloeren, dient er een voorschot van 20% betaald te worden. Het restbedrag van de factuur dient betaald te zijn op het moment van afhaling of levering. Indien producten niet afgehaald worden of niet kunnen geleverd worden op het oorspronkelijk afgesproken tijdstip, staat uw bestelling bij ons beschikbaar tot afhaling of levering.

Conform artikel 8 van de onze algemene verkoopsvoorwaarden worden de voorschotfacturen met betrekking tot de werken als volgt gefactureerd:

  • 1ste  voorschotfactuur van 40 % bij aanvang van de werken, contant betaalbaar;
  • 2de  factuur van 40 % in de helft van de werken;
  • 20 %, zijnde het restant, bij einde van de werken, 15 dagen factuurdatum.

Kan ik nu bestellen en binnen enkele maanden laten leveren?

Dit is de beste manier. Hou er rekening mee dat indien het artikels op bestelling zijn er een voorschot van 20% zal gevraagd worden. Uitzondering hierop zijn loten en restpartijen, deze kunnen niet gereserveerd worden.

We vragen u wel minstens 3 weken op voorhand uw order af te roepen zodat we bij eventuele stockbreuk voldoende tijd hebben om uw bestelling binnen te halen. De afgesproken prijs zal bij bestelling vastgelegd worden. Er zal geen indexaanpassing aangerekend worden indien het product tussen bestelling en levering stijgt in aankoopprijs.

Hoe lang moet ik wachten op mijn bestelling?

Ongeveer 95% van de toonzaalproducten, zijn leverbaar uit 350.000 m² voorraad. Mocht u toch een product kiezen, aangegeven in de toonzaal ‘op bestelling’, dienen we dat te bestellen voor u. Deze producten ‘op bestelling’ moeten we vanuit het buitenland importeren en bij deze dient U rekening te houden met een levertermijn van één tot drie weken.’, ‘Hoe lang moet ik wachten op mijn bestelling?

Hoe kan ik bestellen?

U kan bestellen door langs te komen in de toonzaal. Een andere mogelijkheid is per e-mail te bestellen. In dit laatste geval zenden we u een voorschotfactuur (of factuur aanbetaling). Uw bestelling zal dan verwerkt worden na ontvangst van het voorschot (aanbetaling).

Levering

Hoe kan ik betalen?

We vragen steeds een betaling bij afhaling of bij levering aan chauffeur.

Bij afhaling kan u betalen via:

  • via bancontact/Mister cash (rekening houdend met uw persoonlijke limieten)
  • met cash geld
  • via overschrijving voordien uitgevoerd

Bij levering op uw adres kan u betalen

  • in baar geld (cash)
  • via overschrijving voordien uitgevoerd

Indien u wenst over te schrijven op onze bankrekening, moet het bedrag minstens 3 dagen voor afhaling of levering overgemaakt worden.

In mijn levering zitten gebroken tegels. Wat nu?

Zelfs met de grootste kwaliteitszorg die we aan uw bestelling geven kan het gebeuren dat we gebroken tegels niet opmerken bij het klaarmaken van uw bestelling. Ook tijdens het transport van ons magazijn tot uw leveringsadres kan er iets mis gaan. Alhoewel het zelden voorkomt zorgen we dat uw beschadigde tegels vervangen worden en dat u er geen eurocent voor moet betalen. We vragen u de beschadigde tegels in de originele verpakking te houden en ons deze binnen de week van levering terug te bezorgen. We proberen ze te vervangen door producten van dezelfde tonaliteit (kleurreferentie) en kaliber (maatreferentie). Zodra de vervangtegels beschikbaar zijn kan u ze ophalen in ons magazijn.

Leveren wij ook in het buitenland?

Ja. Door onze goede prijzen hebben wij regelmatig vraag om ook in het buitenland te leveren. Zie ook ‘Wordt onze bestelling gratis geleverd?

Wordt onze bestelling binnengedragen?

Neen, dat kan onze chauffeur niet doen. Ze rijden wel zo dicht als mogelijk tot waar u de producten geleverd wenst te hebben. Met de kraan zetten we uw paletten op uw eigendom.

Wordt onze nabestelling gratis geleverd?

Voor de theorie verwijzen we graag naar ‘Wordt onze bestelling gratis geleverd?’.

De realiteit leert ons echter dat, indien mogelijk, hierop uitzonderingen gemaakt worden. U kan hierbij als klant rekenen op onze service op basis van gezond boerenverstand, zoals dat spreekwoordelijk heet.

Kan de levering gebeuren op het uur dat ik vraag?

Onze chauffeurs kunnen niet exact zeggen om hoe laat ze bij u zullen toekomen. Men kan altijd vragen dat men rond een bepaald uur wenst beleverd te worden. Hier wordt dan rekening meegehouden bij de planning. Gelieve wel begrip te hebben voor diverse factoren als daar kunnen zijn verkeer, was de vorige klant volgens afspraak op tijd op de werf, was de vorige klant met voldoende mensen op zijn werf voor het lossen, etc.

Wanneer wordt onze regio beleverd?

Om het antwoord te kennen verwijzen we graag naar de tabel:

PROVINCIE POSTCODE BEGINNEND MET TRANSPORT
WEST-VLAANDEREN 8… WOENSDAG
OOST-VLAANDEREN 90..,91..,92..,93..,94..,95..,96..,97..,98..,99.. WOENSDAG
ANTWERPEN 2… WOENSDAG
LIMBURG 35..,36..,37..,38..,39.. DONDERDAG
BRUSSEL / BRUXELLES 10.., 11.., 12.. DINSDAG & VRIJDAG
VLAAMS-BRABANT 15..,16..,17..,18..,19.. VRIJDAG
30..,31..,32..,33..,34.. DONDERDAG
BRABANT WALLON 14.. DINSDAG & VRIJDAG
LIEGE 4… MAANDAG
LUXEMBURG 66..,67..,68..,69.. MAANDAG
GRAND DUCHE DE LUXEMBOURG MAANDAG
HAINAUT 60.., 61.., 62.., 64.., 65.. DINSDAG
70.., 71.., 73.., 75.., 76.., 77.., 78.., 79.. DINSDAG
NUMAR 5… MAANDAG

Wordt onze bestelling gratis geleverd?

De regel is dat het transport gratis is vanaf een aankoopbedrag van 1.000 euro (exclusief BTW). Voor de aankoop van restanten en loten dient dit besproken te worden of dit ook geldt.

De transportkosten worden aangerekend als volgt:

< € 1.000\n(excl. Btw)
0 tot 25 km € 60,00
25 tot 75 km € 130,00
meer dan 75 km op aanvraag

De transportbijdrage is exclusief 21% btw. Kilometers van het magazijn in Groot-Bijgaarden tot plaats levering worden berekend via www.viamichelin.be of via www.mappy.be. Aankoopbedragen hebben betrekking op tegels, plinten, boorden, decors, natuursteen, faience,… (niet voor aanverwante producten zoals kleef- en voegcementen).

Voor bouwpromotoren: leveringen kunnen indien gewenst per appartement geleverd (en gefactureerd) worden. Op uw vraag tot op het derde verdiep, maar uitsluitend vanaf 10 ton en indien u voldoende mensen te beschikking stelt om het lossen snel te laten gebeuren.

Kan ik mijn bestelling afhalen? Wat is het gewicht?

Dat kan. Zodra uw bestelling beschikbaar is, geven we u een seintje per telefoon, per post of via e-mail. We vragen uw order af te halen binnen de vijf dagen. Lukt dat niet kan uw bestelling iets langer bij ons blijven staan. Vraag gerust aan onze medewerkers wat het gewicht is van uw bestelling. Een tegel van 1 cm dik weegt ongeveer 20 à 25 kg per m². In een gewone wagen kan u ongeveer 300 kg laden. Mocht u niet alles in één keer kunnen laden, dan kan u de rest van uw bestelling laten staan en achteraf ophalen. Zelf in 3 of 4 keer komen halen is geen probleem. Hierbij een indicatie van het gewicht per m² op basis van de tegeldikte:

Tegels & gewicht

Tegels 0,7 cm dikte 17 kg/m²

Tegels 0,9 cm dikte 20 kg/m²

Tegels 1,0 cm dikte 22 kg/m²

Tegels 1,1 cm dikte 25 kg/m²

Natuursteen 1,5 cm dikte 30 kg/m²

Natuursteen 2,0 cm dikte 40 kg/m²

Natuursteen 2,5 cm dikte 50 kg/m²

Natuursteen 3,0 cm dikte 60 kg/m²

Naverkoop

Wat doe ik als ik tegels teveel heb?

Zelfs met de grootste nauwkeurigheid van opmeting of berekening van uw hoeveelheden is het mogelijk dat u tegels teveel hebt bij de plaatsing. Te veel besteld? Eén verkeerde maat? Verkeerde schaal toegepast? Minder snijverlies dan gemiddeld? Het kan allemaal. Principieel worden verkochte goederen niet teruggenomen. Indien het gaat om een voorraadproduct waarvan dezelfde tonaliteit en kaliber (vermeld op de doos) nog op voorraad zijn, nemen we de tegels terug aan 80% van de betaalde prijs, dit om de veroorzaakte kosten te dekken.

Voor een aanvraag voor terugname deze gegevens vermelden

  • uw naam
  • uw appartementsnummer (voor pormotoren)
  • de ruimte
  • het materiaal: vloer, plint of wand
  • de naam en/of nummer van de tegel (vermeld op de dozen)
  • de nuance (vermeld op de dozen)
  • de benodigde hoeveelheid

Wat doe ik als ik tegels tekort kom?

Zelfs met de grootste nauwkeurigheid van opmeting of berekening van uw hoeveelheden is het mogelijk dat u tegels tekort komt bij de plaatsing. Te weinig besteld? Eén verkeerde maat? Verkeerde schaal toegepast? Meer snijverlies dan gemiddeld? Het kan allemaal. Geen nood. We depanneren u zo snel als mogelijk.

Door te geven bij bijbestelling:

  • uw naam
  • uw appartementsnummer (voor pormotoren)
  • de ruimte
  • het materiaal: vloer, plint of wand
  • de naam en/of nummer van de tegel (vermeld op de dozen)
  • de nuance (vermeld op de dozen)
  • de benodigde hoeveelheid

Mijn geleverde tegels zijn niet conform. Wat nu?

Zelfs met de beste kwaliteitscontrole bij de fabrikant en bij ons, kan het toch nog eens gebeuren dat er een tegel, die niet voldoet als eerste keuze, door de mazen van het net glipt. Als dit het geval is adviseren we u ons onmiddellijk via mail op de hoogte te stellen. Vermeldt uw factuurnummer alsook de gestempelde codes op de verpakking van de tegels.

Op welke garantie kan ik rekenen?

Samen met de fabrikant van de tegels of ontginner van de natuursteen staan we garant voor een continue kwaliteit van het afgeleverde product. Onze waarborgen gelden enkel voor de eerste keuze en kunnen de waarborgtermijn van de fabrikant niet overschrijden. In geval het enkel een levering van materialen (tegels, faience, mozaïek, natuursteenvloeren,…) betreft, geldt onze waarborg voor de intrinsieke kwaliteit van het door ons worden geleverd product.

Voor de plaatsingswerken zijn we wettelijke gebonden aan een 10-jarige aansprakelijkheid.

Laat het duidelijk zijn, wij zijn hier niet enkel om te verkopen, maar om de klanten tevreden te houden. Mocht er zich een probleem voordoen, dan komen we ter plaatse en indien nodig brengen wij de vertegenwoordiger van de fabriek mee. Daarna wordt naar de beste oplossing gezocht om het probleem op te lossen.

Dus, mocht u op enigerlei manier toch een probleem ondervinden, contacteer ons dan onmiddellijk.

Wat na de plaatsing?

Na de plaatsing adviseren we ten zeerste uw nieuwe vloer te reinigen met een cementsluierverwijderaar, type Lithofin cementsluierverwijderaar. Deze kan gebruikt worden op keramiek- en bepaalde (dus niet alle) natuursteenvloeren.

Het is immers mogelijk dat door de plaatsing heel kleine cementdeeltjes zich vastzetten op het oppervlak van uw tegel. Deze zijn NIET met een allesreiniger te verwijderen. Nadien gebruikt u best een neutraal product.

Zijn de kartonnen verpakkingen bestand tegen vocht?

De paletten zijn altijd voorzien van plastiek folie en een etiket met de klantengegevens. Ze dus bestand tegen vocht.

Voor de promotoren kan er extra info aangegeven worden, indien opgegeven bij de bestelling. Dus de naam van de klant en het desbetreffende appartement nummer kan vermeld worden.

U vindt hier geen passend antwoord op uw vraag? Gebruik het contactformulier op de homepage en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.